Vissa dagar ska man inte gå upp ur sängen...

Eller kanske är det det som man ska göra! Vaknade tidigt i morse av klockan... Syster skulle komma med tåget :).
Parkade på handikapp för att slippa gå en mil till perrongen.. Anna sa "ja men vem skulle komma och lappa nu, ska ju bara in och köpa cigg". Mmm när vi kom ut från kiosken seglade pappa blå förbi... Fick plötsligt väldans brått till bilen.. Det hände inget och de kikade säkert inte ens åt mitt håll heller, men de får mig att bli så nervös ändå.

Efter det skulle vi en snabbis till Willys för att inhandla grejer till saffranssoppan och tårtan. Allt gick toppen i affären och in i bilen.. Sen när jag preciiis svängt upp på E20 DÖR bilen! MF! Försökte på alla sätt och vis få igång men icke... på med varningsblinkers och ut med röda triangeln.... Som tur var så var Jocke hemma och kunde komma med Göran. Det första han säger är "har du kollat i motorn"? Eee hmm jag är inte dum på något sätt men hur f*n skulle jag kunna se om det var nåt där! Kikade och allt såg normalt ut.... Efter ett tag kändes det bäst att hoppa ur bilen och stå på sidan av.. Syster fiskade fram varsin banan och där stog två bruttor med varsin banan...och motorhuven öppen... Lastbilarna tutade och vinkade.. Jo tack för det! Ingen stannade! Det kändes rätt surt, som tur var behövde vi inte stå och vänta så länge. Nerdammade och mätta på banan kunde vi efter mkt om och men åka hem. Bilen startade så klart så fort Jocke satte sig i den men vips dog den igen (haha!) det var inte fel på MIG! Det var faktiskt på riktigt! :P Tack i alla fall Göran för att du kunde komma :)!

Hem bar det och sen lagade vi lite god mat, planerade en del för bröllopet, kollade på lokalen och träffade en snubbe som tydligen hyrde där när han jobbade (ville bjuda på mat också hahaha)!

En händelserik dag... Tack syster för att du kom och tack för presenten :D!
Tur att man kan skratta åt det hahaha.

Om 28 min fyller jag 25.... vad innebär det att vara vuxen? Hur definierar man det?






Syster och bilen vid E20...ser ju lugnt ut här men bilarna och lastbilarna susade förbi...
Är ändock stolt över att jag inte fick någon panik utan var coollugn :)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0