Vår?

Då var fredagen äntligen här! Fast som student spelar inte helgerna så väldigt stor roll, har vi något att plugga på så ligger det över en även på helgen. Just nu ligger nog en bok forskningsteori närmast på läslistan, jag blev faktiskt sugen på att läsa den efter vårt förra seminarium. :)

Nu är det i alla fall plusgrader ute jippi! Håller tummarna för att det håller i sig, längtar så efter våren och att få slippa gå i slasket i stan. Var hemma hos mormor igår och det såg ut som ett skämt utanför hennes lägenhet! De har inte skottat något alls, och det hängde stora istappar från taket och masssor med snö. Stackars de som bor där, gick knappt att gå där. Tänker på hur det är för äldre människor att traska i det där.. Skamligt är vad det är, det är faktiskt fastighetsskötarens ansvar.

Igår köpte jag ett 50- pack med rosa tulpaner som pryder köket och vardagsrummet. Nu är det i alla fall lite vårigt hemma hos oss :). 


Köket (:

Helgen bjuder egentligen på en mängd aktiviteter, men jag har inte bestämt mig hur jag ska göra. 

Dagens ♥ går till min morfar som skulle ha fyllt år igår...
Mina morföräldrar var tillsammans från att mormor var 14 och morfar 18 fram tills morfar gick bort för några år sedan... Jag tycker att det är häftigt och något jag hoppas att jag får uppleva. 

Hoppas alla får en bra helg!


Kram ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0