Det inre

De är där varje dag varje sekund, tankarna, de kan aldrig stängas av. Man måste hantera dem på något sätt. Det är en konst att kunna tänka djupa och mörka tankar utan att fastna. Jag har inte kommit riktigt dit ännu men försöker lära mig. Är nog inne i någon slags grubbleriperiod när det gäller livet över huvudtaget just nu.

Får jag ett jobb? Vart ska vi bo? Osv osv... Jag vet att det kommer att lösa sig, men ska också kunna finna ro i att vara i de tankarna och känna mig trygg. Det är även en konst att endast vara i nuet. Tankarna handlar snarare om vad ska jag laga för mat, när ska jag hinna träffa den och den, då och då ska vi göra det, nu måste jag göra det och det.... *andas*... saker och ting löser sig! Ja så ska jag tänka framöver eller försöka påminna mig om. Att tänka genuint positivt är en konst utan att bara tränga undan jobbiga tankar...

Tror att jag slogs av lite positiv energi när jag just avslutat ett samtal med finaste mormor (: Är så glad att hon finns! ♥

Ha en bra vecka alla rara och ta krama de ni tycker om!
 ♥♥








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0